MYtterholm

Vem eller hur är en (FRAMTIDSPEDAGOG)???? Hej! Jag heter Michael Ytterholm är snart 39 år och bor i Göteborg. Jag jobbar på Näsetskolan som ligger i sydvästra Göteborg, och jag har arbetat där i 17 år. Om 6 månader är jag också en "framtidspedagog", vilket den här bloggen mest kommer att handla om. På fritiden sysslar jag med innebandy, umgås med familjen och sen sitter jag lite då och då (enligt familjen kanske lite mer än så)vid datorn.

Tuesday, March 20, 2007

Framtidspedagog

Nu har kursen framtidspedagog startat och denna blogg kommer att innehålla det som har med mig och kursen att göra. Vi har haft en uppstartsdag där vi fick träffa alla som ska vara med, och jobba i våra grupper för första gången. Förmiddagen bestod av flera intressanta diskussioner tillsammans med framtidsstrategen Martin Börjesson, och jag tror att vi alla som var där kommer att minnas martins "mentala bilder" och "toppen som glider ifrån fötterna". Det som var nytt för egen del var det här med bloggning, jag skapade den här bloggen som ett test för ett år sedan, har inte uppdaterat eller lagt in något sen dess och heller inte fått någon kommentar på den. Nu tar jag upp den igen och använder den i kursen, men känner mig lite osäker på själva funktionerna. Det är oftast det praktiska som är svårt att komma ihåg, hur, var och vilken knapp man använder för att det ska bli som man tänkt sig det. Det andra var superstartsidan som jag nu har som standardsida, den verkar än så länge vara en bra grej, när man väl lagt in det som man använder mest och har mest nytta av. Michael

1 Comments:

Blogger Unknown said...

Superstart för en superstar! Du är jättedfuktig MYtterholm! Ska bli kul att följa dina tankar här på bloggen..

2:52 AM  

Post a Comment

<< Home